Op dit moment werken er slaven op de cacao plantages in West Afrika. De meesten van hen zijn minderjarig. Tony’s Chocolonely’s is opgericht vanuit hun missie om dit onrecht te bestrijden. De pijlers om hun missie te doen slagen: anderen bewust te maken van de ongelijkheid, zelf het goede voorbeeld geven en anderen inspireren om ook anders te doen. In Nederland vertellen ze hun boodschap in hun nieuw gebouwd Experience Center.
Tony’s Chocolonely’s omzet groeit jaarlijks met 50%. Het is een uitdaging voor de productie om dit snelle groeitempo bij te benen. Daarom heeft Tony’s het plan opgevat om een eigen chocolade fabriek te bouwen in Amsterdam waar de benodigde capaciteit voor de toekomst wordt gecreëerd. Bij de realisatie van dit project mag Tony’s Chocolony de kans niet laten schieten om de fabriek te gebruiken als communicatie-instrument. Hoe leuk is het om te zien hoe het productieproces van cacaoboon naar reep te zien (bean to bar). Daarom wordt aan de fabriek een Tony’s experience toegevoegd waarin bezoekers kunnen leren waar cacao vandaan komt, hoe chocolade gemaakt wordt, dat het slavernij-probleem bestaat, wat Tony’s er aan doet en dit alles op een inspirerende en creatieve wijze gepresenteerd.
Als eerste stap in dit project heeft Tony’s gekozen om een winkel in de Beurs van Berlage te Amsterdam te openen. In deze winkel zal de bezoeker zijn eigen gepersonaliseerde Tony’s reep en wikkel kunnen bestellen en meenemen. P2 heeft Tony’s geholpen bij de conceptontwikkeling, vergunningen en realisatie van deze winkel en de benodigde productielijn. Bekijk het filmpje van Tony's Factory.
P2 heeft ervaring in het bouwen van fabrieken en experience centers. Wij helpen Tony’s: